Garantie Bepalingen / Klachten

Garantie bepalingen Shoppe:

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Onze producten/sieraden zijn van goede kwaliteit en om onze kwaliteit te waarborgen hebben wij hier een paar tips zodat u lang van onze sieraden kunt genieten.

  • Sieraden houden niet van water, alcoholhoudende producten en huidzuur. Dus wij adviseren u om niet te douchen, af te wassen of te zwemmen met onze sieraden.
  • Tijdens medicijn gebruik en/of warme periodes sieraden af te doen. Dit mede om verkleuringen te   voorkomen aangezien daar geen garantie op wordt verleend. Tevens raden wij u altijd aan om indien u parfum, haarlak e.d. gebruikt deze eerst op te spuiten en dan 10 minuten te wachten alvorens u een sieraad gaat dragen.
  • Ook slapen met sieraden wordt afgeraden (dit in verband met verstikkingsgevaar). Wij gaan er vanuit dat u zuinig met uw sieraden omspringt.
  • Sieraden met (Swarovski/strass) steentjes zijn vaak wat kwetsbaarder doordat de steentjes geplakt zijn. Als u uw sieraad na het dragen netjes afdoet en neer legt kan er weinig mee gebeuren. Maar als u het sieraad keer op keer neer gooit dan is de kans heel groot dat u steentjes gaat verliezen.


Alle producten worden diverse malen gecontroleerd alvorens ze door u worden aangeschaft. Ondanks het zorgvuldig en goed vervaardigen van deze sieraden kan het voorkomen bijvoorbeeld i.v.m. temperatuurverschillen dat na verloop van tijd door normaal gebruik of door hardhandig gebruik de steentjes loslaten. 

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected] Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).


Natuurlijk kunt u ons ook telefonisch of schriftelijk bereiken via onderstaande gegevens

Schriftelijk op het adres:

Shoppe
Weidehek 70B
4824AS Breda
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer:54608643
BTW-identificatienummer:NL021835391B01